ήχος & φύση (περιβαλλοντική)

Εκτύπωση

Οι 24 μαθητές-τριες χωριστήκανε σε 4 Ομάδες

1. ΗΧΟΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ
2. ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
3. ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
4. ΗΧΗΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

 

Κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων και δράσεων έγιναν τα ακόλουθα:

Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ – ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ:
• Τι είναι Ήχος και πως παράγεται
• Τι ωφελεί που ακούμε εμείς , τα ζώα κλπ
• Πως μεταδίδεται ο ήχος
• Είδη και διαφορές ήχου –κρότοι, θόρυβοι, αρμονικοί / τεχνητοί, φυσικοί / υπόηχοι, υπέρηχοι κ.α.
• Χροιά και ένταση του ήχου
• Πως λειτουργεί το αυτί
• Πως ξεκίνησε ο έναρθρος λόγος, πως ξεκίνησαν οι γλώσσες [με τη βοήθεια του συν. Κ. Μιντεκίδη]
• Ο ήχος και η ανθρώπινη επικοινωνία και έκφραση [με τη βοήθεια του συν. Κ. Μιντεκίδη]

Β. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
• Είδαμε μια φωτογραφία και προσπαθήσαμε να την επενδύσουμε ηχητικά, με τους ήχους που φανταστήκαμε ότι θα υπήρχαν. Ο καθένας ένα ήχο και ύστερα όλους μαζί.
• Με μάσκες για να μη βλέπουμε, ακούστηκε μουσικό κομμάτι και σκεφτήκαμε τι εικόνες δημιουργεί.
• Σε μουσικό κομμάτι με προσοχή καταγράφουμε τους φυσικούς ήχους που περιέχονται και με δεύτερο άκουσμα, κάνουμε σύγκριση με το πρώτο.
• Στην Πρέσπα, σε εκπαιδευτική επίσκεψη, με μάσκες οι μισοί, έλεγαν στους άλλους μισούς-οδηγούς, τους ήχους που ακούνε, από πού πιστεύουν ότι έρχονται και πως φαντάζονται το γύρω τοπίο. Από τις ωραιότερες δραστηριότητες.
• Μιμήθηκαν ήχους του περιβάλλοντος: ανθρώπινους, ζώα , πουλιά, μηχανές, φυσικά φαινόμενα, τεχνητούς ήχους, καθημερινούς ήχους και ορισμένους τους καταγράψαμε στον Η/Υ.
• Ακροβολισμένοι στην αυλή του σχολείου, κατέγραψαν ήχους, τους χώρισαν σε κατηγορίες και ύστερα κάναμε συγκρίσεις μεταξύ τους. Χώρος-Ήχος δηλαδή.
• Ηχογραφήθηκαν τα μέλη της ομάδας, δημιουργώντας μάλιστα μια ιστορία ηχητική.
• Είδαμε στο πρόγραμμα ήχου COOL EDIT την ανάλυση ήχων και των φωνών μας
• Έγινε παντομίμα. Αξία ήχου και η κατάσταση με την έλλειψη του τι προσπάθειες απαιτεί.
• Κατασκευάστηκαν μάσκες για τις ανάγκες του προγράμματος
• Παίξαμε κιθάρα

Γ. ΔΡΑΣΕΙΣ:
• Μαγνητοφωνήθηκαν ήχοι του σχολείου, περάστηκαν στο PC, κατανόηση τα δημιουργίας συγκεκριμένης ψυχοσύνθεσης λόγω των ήχων γύρω μας.
• Δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο, διανεμήθηκε και επεξεργάστηκαν οι απαντήσεις του από τα παιδιά, σχετικά με τις μουσικές που ακούνε, πως τις επιλέγουν. Εικόνα της μουσικής ταυτότητας των μαθητών-τριών μας.
• Δημιουργήθηκαν κάποια μουσικά όργανα με φυσικά υλικά ως επί το πλείστον. Ενδιαφέρουσα η χρήση τους σε συναυλίες.
• Δημιουργήθηκαν Ηχητικά Περιβαλλοντικά Μηνύματα, τα οποία με μικρή επεξεργασία μπορούν να ακουστούν σε τοπικούς σταθμούς, για την ηχορύπανση, σκουπίδια , νερό, κ.α.

    Πήγαμε, μαζί και οι δύο Π.Ο., στο ΚΠΕ Ακράτας
    Στον Ισθμό της Κορίνθου
    Στον οδοντωτό Διακοφτού –Καλαβρύτων
    Στο Πλανητάριο.