Το ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ:

• 8 μαθήτριες και 5 μαθητές
• 20 συνεδρίες από Σεπτέμβριο 2004 ως Μάιο 2005


Ενότητες:


• ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ
• ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ των ΕΠΙΡΡΟΩΝ
• ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ και ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παίξαμε ΟΜΑΔΙΚΑ παιγνίδια.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ που χρησιμοποιήσαμε:



ΤΟΜΕΑΣ

Διαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική υγεία

Υπεύθυνος καθηγητής:
ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Σε τι ωφελούν τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ;

Η Πρωτογενής πρόληψη στηρίζεται στη θεώρηση:
‘Μπορούμε να παρέμβουμε ΠΡΙΝ εκδηλωθεί το πρόβλημα, με την ΕΝΙΣΧΥΣΗ προστατευτικών παραγόντων και την ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ παραγόντων κινδύνου, ώστε να διασπάσουμε την αλυσίδα που οδηγεί σε μία ανεπιθύμητη κατάσταση.’



ΤΟΜΕΑΣ

Διαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική υγεία

Υπεύθυνοι καθηγητές:

ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Σε τι ωφελούν τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ;

Η Πρωτογενής πρόληψη στηρίζεται στη θεώρηση:
‘Μπορούμε να παρέμβουμε ΠΡΙΝ εκδηλωθεί το πρόβλημα, με την ΕΝΙΣΧΥΣΗ προστατευτικών παραγόντων και την ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ παραγόντων κινδύνου , ώστε να διασπάσουμε την αλυσίδα που οδηγεί σε μία ανεπιθύμητη κατάσταση.'

Ποιοι είναι οι ΚΡΙΚΟΙ της ΑΛΥΣΙΔΑΣ που "στοχεύουμε";

Συναισθηματικό επίπεδο ατόμου
Ψυχολογικό επίπεδο
Διαπροσωπικές σχέσεις
Κοινωνικές δεξιότητες

 



Η ποιότητα του περιβάλλοντος αποτελεί θεμελιώδες ατομικό, κοινωνικό και πολιτικό δικαίωμα των νέων , που αφορά άμεσα τη ζωή, την υγεία και την ευημερία τους.

•  Η λύση των περιβαλλοντικών προβλημάτων απαιτεί κατάλληλη παιδεία, η οποία αναγνωρίζεται ως η κυριότερη δύναμη που μπορεί να αναπτύξει φιλικούς προς τη φύση, τρόπους ζωής.

[ Από την διακήρυξη 350 οργανώσεων στη συνάντηση του Δούναβη ]

 

…Αυτό το πεντακάθαρο νερό που κυλά στα ρυάκια και στα ποτάμια δεν είναι μόνο νερό, αλλά και το αίμα των προγόνων μας…

Τα ποτάμια είναι τα αδέλφια μας, σβήνουν τη δίψα μας, μεταφέρουν τα κανό μας και τρέφουν τα παιδιά μας…

Ξέρουμε ότι ο λευκός άνθρωπος δεν καταλαβαίνει τα ήθη μας… Η γη δεν είναι αδελφός του αλλά εχθρός του. Μόλις την κυριεύσει, πηγαίνει μακρύτερα… Η απληστία του θα καταβροχθίσει τη γη και δεν θ αφήσει πίσω της παρά μια έρημο.

[ Από την απάντηση του αρχηγού των Ινδιάνων του Σηάτλ, το 1854, προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, όταν εκείνος του ζήτησε να αγοράσει μια μεγάλη έκταση τους για εκμετάλλευση ]

…….Στον 21 ο αιώνα, οι πόλεμοι θα γίνονται για το νερό……

[ επιστήμονες του ΟΗΕ ]



Υπεύθυνος καθηγητής:
ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Α΄ τάξη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Η ΔΟΜΗΣΗ ΣΤΟ ΣΑΚΟΥΛΕΒΑ

Στον Σακουλέβα βλέπει κανείς αυτά


κι αυτά……….



Οι 24 μαθητές-τριες χωριστήκανε σε 4 Ομάδες

1. ΗΧΟΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ
2. ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
3. ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
4. ΗΧΗΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

 

Κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων και δράσεων έγιναν τα ακόλουθα:

Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ – ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ:
• Τι είναι Ήχος και πως παράγεται
• Τι ωφελεί που ακούμε εμείς , τα ζώα κλπ
• Πως μεταδίδεται ο ήχος
• Είδη και διαφορές ήχου –κρότοι, θόρυβοι, αρμονικοί / τεχνητοί, φυσικοί / υπόηχοι, υπέρηχοι κ.α.
• Χροιά και ένταση του ήχου
• Πως λειτουργεί το αυτί
• Πως ξεκίνησε ο έναρθρος λόγος, πως ξεκίνησαν οι γλώσσες [με τη βοήθεια του συν. Κ. Μιντεκίδη]
• Ο ήχος και η ανθρώπινη επικοινωνία και έκφραση [με τη βοήθεια του συν. Κ. Μιντεκίδη]

Β. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
• Είδαμε μια φωτογραφία και προσπαθήσαμε να την επενδύσουμε ηχητικά, με τους ήχους που φανταστήκαμε ότι θα υπήρχαν. Ο καθένας ένα ήχο και ύστερα όλους μαζί.
• Με μάσκες για να μη βλέπουμε, ακούστηκε μουσικό κομμάτι και σκεφτήκαμε τι εικόνες δημιουργεί.
• Σε μουσικό κομμάτι με προσοχή καταγράφουμε τους φυσικούς ήχους που περιέχονται και με δεύτερο άκουσμα, κάνουμε σύγκριση με το πρώτο.
• Στην Πρέσπα, σε εκπαιδευτική επίσκεψη, με μάσκες οι μισοί, έλεγαν στους άλλους μισούς-οδηγούς, τους ήχους που ακούνε, από πού πιστεύουν ότι έρχονται και πως φαντάζονται το γύρω τοπίο. Από τις ωραιότερες δραστηριότητες.
• Μιμήθηκαν ήχους του περιβάλλοντος: ανθρώπινους, ζώα , πουλιά, μηχανές, φυσικά φαινόμενα, τεχνητούς ήχους, καθημερινούς ήχους και ορισμένους τους καταγράψαμε στον Η/Υ.
• Ακροβολισμένοι στην αυλή του σχολείου, κατέγραψαν ήχους, τους χώρισαν σε κατηγορίες και ύστερα κάναμε συγκρίσεις μεταξύ τους. Χώρος-Ήχος δηλαδή.
• Ηχογραφήθηκαν τα μέλη της ομάδας, δημιουργώντας μάλιστα μια ιστορία ηχητική.
• Είδαμε στο πρόγραμμα ήχου COOL EDIT την ανάλυση ήχων και των φωνών μας
• Έγινε παντομίμα. Αξία ήχου και η κατάσταση με την έλλειψη του τι προσπάθειες απαιτεί.
• Κατασκευάστηκαν μάσκες για τις ανάγκες του προγράμματος
• Παίξαμε κιθάρα

Γ. ΔΡΑΣΕΙΣ:
• Μαγνητοφωνήθηκαν ήχοι του σχολείου, περάστηκαν στο PC, κατανόηση τα δημιουργίας συγκεκριμένης ψυχοσύνθεσης λόγω των ήχων γύρω μας.
• Δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο, διανεμήθηκε και επεξεργάστηκαν οι απαντήσεις του από τα παιδιά, σχετικά με τις μουσικές που ακούνε, πως τις επιλέγουν. Εικόνα της μουσικής ταυτότητας των μαθητών-τριών μας.
• Δημιουργήθηκαν κάποια μουσικά όργανα με φυσικά υλικά ως επί το πλείστον. Ενδιαφέρουσα η χρήση τους σε συναυλίες.
• Δημιουργήθηκαν Ηχητικά Περιβαλλοντικά Μηνύματα, τα οποία με μικρή επεξεργασία μπορούν να ακουστούν σε τοπικούς σταθμούς, για την ηχορύπανση, σκουπίδια , νερό, κ.α.

    Πήγαμε, μαζί και οι δύο Π.Ο., στο ΚΠΕ Ακράτας
    Στον Ισθμό της Κορίνθου
    Στον οδοντωτό Διακοφτού –Καλαβρύτων
    Στο Πλανητάριο.

Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Φλώρινας, στο 1ο Ενιαίο Λύκειο (ΕΛ), δημιουργήθηκαν δύο Περιβαλλοντικές Ομάδες (ΠΟ) για το σχολικό έτος 2000-2001.
Η μια από αυτές αποτελούνταν από (αρχικά 24 και τελικά, λόγω φόρτου σχολικών εργασιών -ιδίως για τους μαθητές της Γ τάξης - και επαναλαμβανόμενων απουσιών) 13 μαθητές, είχε σαν υπεύθυνους καθηγητές του Μπουντουλούλη Ευάγγελο ΠΕ12 και Πετανίδη Αναστάσιο ΠΕ04, επέλεξε δε, σαν θέμα ασχολίας της, τον κατασκευαζόμενο ΑΗΣ Μελίτης-Αχλάδας, κατά την συνεδρίαση της ΠΟ της 19/10/2000, βασιζόμενη σε προτάσεις μαθητών-καθηγητών, ύστερα από διεξοδική συζήτηση.
Το θέμα επελέγη λόγω του επίκαιρου του ζητήματος -αφού τώρα κατασκευάζεται και πρόκειται σε μικρό χρονικό διάστημα να λειτουργήσει ο Ατμοηλεκτρικός Σταθμός Μελίτης-Αχλάδας-, του ενδιαφέροντος που εγείρει στους κατοίκους της περιοχής μας σε ότι αφορά την ενέργεια, τις θέσεις εργασίας, την μόλυνση του περιβάλλοντος, την τηλεθέρμανση κ.α., και επι πλέον γιατί η υπόθεση της κατασκευής του αποτέλεσε αντικείμενο παλινωδιών και διαμάχης διαφόρων φορέων, κατοίκων και πολιτικών θεσμών κατά τα τελευταία έτη.
Ηδη ο ΑΗΣ βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής και η ΠΟ έχει μια σημαντικά σαφή εικόνα των εργασιών και των σκοπών του, ώστε να μπορεί να παρουσιάσει αυτήν εδώ την εργασία.



κατασκευή με το Joomla! template της L.THEME by Demetrios T. Papadopoulos