ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ : 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΕΥΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΙΜΟΥ, 3ου Ε.Λ. ΦΛΩΡΙΝΑΣ, 1ου Ε.Λ. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Επιχειρησιακό πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης 2000-2006 [ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ]
ΑΞΟΝΑΣ 4, ΜΕΤΡΟ 4.1, ΕΝΕΡΓΕΙΑ 4.1.1
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΞΗΣ 4.1.1.α.
‘Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών και Παρεμβατικά Προγράμματα
για την προώθηση της Ισότητας των δύο φύλλων’

ΤΟ ΕΡΓΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΤ (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) ΚΑΤΑ 75% ΚΑΙ 25% ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων)

Η ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Αποσπάσματα από το ποίημα της Ζωής Καρέλλη

Εγώ η γυναίκα, η άνθρωπος,
ζητούσα το πρόσωπό Σου πάντοτε
ήταν ως τώρα του ανδρός
και δεν μπορώ αλλιώς να το γνωρίσω.

Ποιος είναι και πως, πιο πολύ μονάχος,
παράφορα, απελπισμένα μονάχος,
τώρα, εγώ ή εκείνος;



με μαθητές Β΄τάξης

  • 6 μαθήτριες και 9 μαθητές
  • 19 συνεδρίες από Σεπτέμβριο 2004 ως Μάιο 2005


Ο ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ είναι μία ΟΜΑΔΑ μαθητών-πλήρωμα ενός καραβιού, που ‘ταξιδεύει’, ζει περιπέτειες και πορεύεται...
• Κεντρικός άξονας: οι προβληματισμοί των μαθητών και η πορεία προς την αυτονομία
Τα μέλη επεξεργάζονται την εικόνα του εαυτού τους
• μέσα από τις ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους
• την αναγνώριση φόβων, αναστολών, αδυναμιών και ικανοτήτων
• τον έλεγχο αντιδράσεων



Το ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ:

• 8 μαθήτριες και 5 μαθητές
• 20 συνεδρίες από Σεπτέμβριο 2004 ως Μάιο 2005


Ενότητες:


• ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ
• ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ των ΕΠΙΡΡΟΩΝ
• ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ και ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παίξαμε ΟΜΑΔΙΚΑ παιγνίδια.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ που χρησιμοποιήσαμε:



ΤΟΜΕΑΣ

Διαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική υγεία

Υπεύθυνος καθηγητής:
ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Σε τι ωφελούν τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ;

Η Πρωτογενής πρόληψη στηρίζεται στη θεώρηση:
‘Μπορούμε να παρέμβουμε ΠΡΙΝ εκδηλωθεί το πρόβλημα, με την ΕΝΙΣΧΥΣΗ προστατευτικών παραγόντων και την ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ παραγόντων κινδύνου, ώστε να διασπάσουμε την αλυσίδα που οδηγεί σε μία ανεπιθύμητη κατάσταση.’



ΤΟΜΕΑΣ

Διαπροσωπικές σχέσεις και ψυχική υγεία

Υπεύθυνοι καθηγητές:

ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

Σε τι ωφελούν τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ;

Η Πρωτογενής πρόληψη στηρίζεται στη θεώρηση:
‘Μπορούμε να παρέμβουμε ΠΡΙΝ εκδηλωθεί το πρόβλημα, με την ΕΝΙΣΧΥΣΗ προστατευτικών παραγόντων και την ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ παραγόντων κινδύνου , ώστε να διασπάσουμε την αλυσίδα που οδηγεί σε μία ανεπιθύμητη κατάσταση.'

Ποιοι είναι οι ΚΡΙΚΟΙ της ΑΛΥΣΙΔΑΣ που "στοχεύουμε";

Συναισθηματικό επίπεδο ατόμου
Ψυχολογικό επίπεδο
Διαπροσωπικές σχέσεις
Κοινωνικές δεξιότητες

 



Η ποιότητα του περιβάλλοντος αποτελεί θεμελιώδες ατομικό, κοινωνικό και πολιτικό δικαίωμα των νέων , που αφορά άμεσα τη ζωή, την υγεία και την ευημερία τους.

•  Η λύση των περιβαλλοντικών προβλημάτων απαιτεί κατάλληλη παιδεία, η οποία αναγνωρίζεται ως η κυριότερη δύναμη που μπορεί να αναπτύξει φιλικούς προς τη φύση, τρόπους ζωής.

[ Από την διακήρυξη 350 οργανώσεων στη συνάντηση του Δούναβη ]

 

…Αυτό το πεντακάθαρο νερό που κυλά στα ρυάκια και στα ποτάμια δεν είναι μόνο νερό, αλλά και το αίμα των προγόνων μας…

Τα ποτάμια είναι τα αδέλφια μας, σβήνουν τη δίψα μας, μεταφέρουν τα κανό μας και τρέφουν τα παιδιά μας…

Ξέρουμε ότι ο λευκός άνθρωπος δεν καταλαβαίνει τα ήθη μας… Η γη δεν είναι αδελφός του αλλά εχθρός του. Μόλις την κυριεύσει, πηγαίνει μακρύτερα… Η απληστία του θα καταβροχθίσει τη γη και δεν θ αφήσει πίσω της παρά μια έρημο.

[ Από την απάντηση του αρχηγού των Ινδιάνων του Σηάτλ, το 1854, προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, όταν εκείνος του ζήτησε να αγοράσει μια μεγάλη έκταση τους για εκμετάλλευση ]

…….Στον 21 ο αιώνα, οι πόλεμοι θα γίνονται για το νερό……

[ επιστήμονες του ΟΗΕ ]



Υπεύθυνος καθηγητής:
ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Α΄ τάξη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Η ΔΟΜΗΣΗ ΣΤΟ ΣΑΚΟΥΛΕΒΑ

Στον Σακουλέβα βλέπει κανείς αυτά


κι αυτά……….



Σελίδα 1 από 2

κατασκευή με το Joomla! template της L.THEME by Demetrios T. Papadopoulos